Annonce

Bliv abonnent på Hjemmet

Få 26 numre af Hjemmet + 2 Rosendahl fade

Køb allerede i dag »

Flipp – alle dine favoritmagasiner

Prøv 1. måned gratis

Klik her »

Annonce

Brevkassen: Skriv til Vibeke

Har du knas i parforholdet? Problemer med din eks, dine (sted)børn, kollegaer eller andre omkring dig? Står du i det hele taget et sted i dit liv, hvor du ikke helt ved, hvad vej du skal vælge? Så skriv til Vibeke og få et klogt og meget kontant bud på, hvordan du kommer videre.

 

Du kan skrive til Vibeke her: brevkassen@hjemmet.dk

Annonce
Annonce

Myslibarer med mandler og tranebær

Runas madblog
Det er ingen sag at lave sine egen myslibarer. Denne opskrift er med få ingredienser og er genial som en sprød snack om eftermiddagen eller i madpakken.

Når lækkersulten melder sig, er det altid godt at have noget sødt på lager. Disse små myslibarer forsvandt som dug for solen, da mindstemanden fik en veninde på besøg, så heldigvis nåede jeg at smugle resterne med på arbejde.

 

Prøv også min opskrift på tyrkiske sesamkranse - TRYK HER


De er meget nemme at lave, og du kan proppe dem med nødder i stedet for mandler eller andre tørrede frugter i stedet for tranebær.

 

Ca. 12 stk.
Arbejdstid: 20 min.
Bagetid: 1 time

 

½ dåse kondenseret mælk (200 g, kan købes i velassorterede supermarkeder og hos etniske grønthandlere)
100 g havregryn
75 g mandler
2 spsk. tørrede tranebær
Pynt:
30 g hvid chokolade
2 spsk. kokosflager

 

1. Varm forsigtigt den kondenserede mælk op i en lille gryde. Tilsæt havregryn, grofthakkede mandler og tranebær, og rør blandingen godt sammen.

Annonce

2. Fordél blandingen i en lille bradepande (ca. 15 x 20 cm) foret med bagepapir. Tryk massen godt sammen.

3. Bag massen ved 125 grader i ca. 1 time, til overfladen er gylden. Lad den afkøle helt på en bagerist.
 

Pynt:
4. Smelt forsigtigt den hvide chokolade, og sprøjt den ud over den afkølede myslimasse. Drys med kokosflager, inden chokoladen størkner. Skær myslimassen ud i ca. 12 små barer. Opbevar dem på køl, til de skal spises.
 

Tip: Udskift evt. 50 g havregryn med 50 g sesamfrø – det giver barerne ekstra knas.

 

Tekst: Runa Pihlmann
Foto: Runa Pihlmann
Publiceret: 04-01-2016

Facebook-kommentarer

Medlemskommentarer

Skriv kommentar
Du skal være logget ind for at deltage

Er du ikke medlem endnu?

 

Så meld dig ind, og få mulighed for...

 

  • At kommentere artikler, deltage i vores debatforum og give de andre brugeres billeder 'thumbs up'
  • At lave din helt egen side med f.eks. en blog, dit eget fotoalbum og meget meget mere..

Vi glæder os til, at kunne byde dig velkommen her på Hjemmet.dk!

Runas madblog

Runa Pihlmann, journalist og madredaktør på Hjemmet, gift med Tom og mor til en lille søn. Vild med at bage og kokkerere i køkkenet.

Dagens lækkeri

Hjemmets Markedsplads

Har du også en masse gamle ting du ikke bruger? Glemte sager, der bare står og samler støv på loftet? Så er Hjemmets nye Markedsplads lige noget for dig...
Klik dig ind og se alle de fine ting og sager her