Annonce

Ja tak, jeg vil gerne modtage Hjemmets e-mail nyhedsbrev med artikler, markedsføring mm. fra Hjemmet og Hjemmets partnere. Læs mere om nyhedsbrevet, partnerne og deres produkter her.

Bliv abonnent på Hjemmet

Køb denne skønne Boheme-plaid fra Arctic i 100% ren norsk uld. 

Køb allerede i dag »

Glæd en du holder af!

Giv et abonnement i julegave - Priser fra 149,- 

Klik her »

Annonce

Brevkassen: Skriv til Vibeke

Har du knas i parforholdet? Problemer med din eks, dine (sted)børn, kollegaer eller andre omkring dig? Står du i det hele taget et sted i dit liv, hvor du ikke helt ved, hvad vej du skal vælge? Så skriv til Vibeke og få et klogt og meget kontant bud på, hvordan du kommer videre.

 

Du kan skrive til Vibeke her: brevkassen@hjemmet.dk

Annonce
Annonce

En dag med lavkarbo: Kickstart dit vægttab

Vil du tabe dig hurtigt - og uden sult? Så prøv disse skønne lavkarbo-opskrifter fra Vægtkonsulenterne. Her har vi sammensat en dagsmenu til dig med lækker lavkarbomorgenmad, lavkarbofrokost, lavkarbomiddag og en lavkarbosnack til den lille sult om eftermiddagen. Sådan kan menuen på en lavkarbo-dag se ud:

Morgenmad: Hytteost med æble & mynte

Frokost: Quinoataboulet med laks

Aftensmad: Grillede grønsager med myntepesto

Mellemmåltid/Dessert: Råkost med frugt

 

Læs meget mere om Vægtkonsulenterne og Hjemmets Slankeklub - klik her

 

Meld dig ind i Hjemmets Slankeklub - klik her

 

 

Annonce

Småretter og tilbehørKalorielet
Få en skøn start på dagen med lækker lavkarbo morgenmad.
Hytteost med æble & mynte
1 person
1 bundt frisk mynte
Sådan gør du:
  1. Kom hytteosten i en skål. Skær æblet i bittesmå tern og hak mynten. Bland herefter æbletern og hakket mynte i hytteosten.
  2. Skræl avokadoen, skær den i skiver og anret dem på en tallerken. Læg hytteostblandingen ovenpå. Rist solsikkekernerne på en tør pande. Drys dem på hytteostblandingen og pynt med mynte.
Velbekomme!
Foto: Vægtkonsulenterne/Opskrift: Vægtkonsulenterne

FiskKalorielet
Sund og velsmagende lavkarbo-frokost, der også nemt kan tages med i madpakken.
Sådan gør du:
  1. Kom den kogte quinoa i en skål. Hak alle krydderurterne fint, eventuelt i en minihakker.
  2. Vend dem herefter i quinoaen sammen med olie og eddike. Krydr med salt og peber.
  3. Anret salaten med røget laks i skiver. Server taboulet’en med citronbåde til at dryppe henover.
Velbekomme!
Foto: Vægtkonsulenterne/Opskrift: Vægtkonsulenterne

VegetariskKalorielet
Skøn salat med gedeost og grillede peberfrugter, der ikke får kalorieregnskabet til at gå amok.
Sådan gør du:
  1. Kom sennep i en lille skål. Rør en tynd stråle olie i under kraftig omrøring. Når det er helt glat, røres eddiken i. Smag til med presset hvidløg, salt og peber. Opbevar dressingen i et glas – omryst den før brug.
  2. Læg de hele peberfrugter på en bagerist. Bag dem i en varm ovn ved 225° i ca et kvarter, til de er ret mørke, og skindet bobler op. Vend dem jævnligt undervejs.
  3. Tag peberfrugterne ud af ovnen. Dæk dem til med køkkenfilm i ca 10 minutter. Pil herefter skindet af dem og striml dem.
  4. Vend dem derefter sammen med lidt frissésalat, kom dressingen på og anret salaten på en tallerken.
  5. Skær brødet i meget tynde skiver og osten i ca 1 cm tykke skiver. Læg osten på brødet og gratinér det i en varm ovn ved 200° i ca 5 minutter. Server ostebrødene oven på peberfrugtsalaten.
Tips!
Det er et ret stort arbejde at bage og pille skindet af peberfrugterne, men det er umagen værd, da de får en fantastisk aroma og sødme af at blive bagt.
Velbekomme!
Foto: Vægtkonsulenterne/Opskrift: Vægtkonsulenterne

VegetariskKalorielet
Skøn salat med gedeost og grillede peberfrugter, der ikke får kalorieregnskabet til at gå amok.
Sådan gør du:
  1. Kom sennep i en lille skål. Rør en tynd stråle olie i under kraftig omrøring. Når det er helt glat, røres eddiken i. Smag til med presset hvidløg, salt og peber. Opbevar dressingen i et glas – omryst den før brug.
  2. Læg de hele peberfrugter på en bagerist. Bag dem i en varm ovn ved 225° i ca et kvarter, til de er ret mørke, og skindet bobler op. Vend dem jævnligt undervejs.
  3. Tag peberfrugterne ud af ovnen. Dæk dem til med køkkenfilm i ca 10 minutter. Pil herefter skindet af dem og striml dem.
  4. Vend dem derefter sammen med lidt frissésalat, kom dressingen på og anret salaten på en tallerken.
  5. Skær brødet i meget tynde skiver og osten i ca 1 cm tykke skiver. Læg osten på brødet og gratinér det i en varm ovn ved 200° i ca 5 minutter. Server ostebrødene oven på peberfrugtsalaten.
Tips!
Det er et ret stort arbejde at bage og pille skindet af peberfrugterne, men det er umagen værd, da de får en fantastisk aroma og sødme af at blive bagt.
Velbekomme!
Foto: Vægtkonsulenterne/Opskrift: Vægtkonsulenterne
Annonce

Årets julegave ♥

Glæd en du holder af med Hjemmet som julegave

Hjemmet som julegave er en gave der glæder hver eneste gang bladet havner i postkassen. Abonnementet stopper automatisk. Priser fra kun 149 kr. 

Klik her for at købe Hjemmet som julegave

Hjemmet i denne uge