Annonce

Ja tak, jeg vil gerne modtage Hjemmets e-mail nyhedsbrev med artikler, markedsføring mm. fra Hjemmet og Hjemmets partnere. Læs mere om nyhedsbrevet, partnerne og deres produkter her.

Bliv abonnent på Hjemmet

Køb denne skønne Boheme-plaid fra Arctic i 100% ren norsk uld. 

Køb allerede i dag »

Glæd en du holder af!

Giv et abonnement i julegave - Priser fra 149,- 

Klik her »

Annonce

Brevkassen: Skriv til Vibeke

Har du knas i parforholdet? Problemer med din eks, dine (sted)børn, kollegaer eller andre omkring dig? Står du i det hele taget et sted i dit liv, hvor du ikke helt ved, hvad vej du skal vælge? Så skriv til Vibeke og få et klogt og meget kontant bud på, hvordan du kommer videre.

 

Du kan skrive til Vibeke her: brevkassen@hjemmet.dk

Annonce
Annonce

10 gode råd mod stress

Sundhedsnyheder
Har du brug for at slappe mere af i en travl hverdag? Så følg vores 10 råd til hvordan du undgår at blive stresset.

1. Tag ud på landet. Forskning viser, at 30 minutter i grønne og stille omgivelser kan gøre dig mere afslappet.

 

2. Lyt til beroligende musik, det sænker blodtrykket. Så sæt gerne f.eks. Vivaldis „De fire årstider” eller en cd med naturlyde på cd-afspilleren.

3. Lav afslapningsøvelser. Begynd med tæerne og spænd musklerne langsomt. Slap derefter af hele i kroppen.
 

4. Brug tid med dine venner. Samvær med dem, du kan lide, gør dig i bedre humør og får de ængstelige tanker på afstand.

5. Vær en god ven og hjælp andre. Forskning viser, at selv små venlige handlinger – som f.eks. at give lidt penge til et godt formål – hjælper på humøret og reducerer stress.

6. Acceptér det, du ikke kan ændre. Der er ikke nogen grund til at dvæle ved fortiden eller tænke på ting, der ikke kan være anderledes. Fokusér i stedet på, hvordan du kan skabe en bedre fremtid.

Annonce

7. Smil mere. Tag ikke livet så alvorligt, og bliv bedre til at håndtere stressende situationer ved at se på det morsomme i det, der sker.

8. Brug lavendel. Forskere har påvist, at de fleste mennesker oplever duften af lavendel som afslappende. Det hjælper desuden til en bedre nattesøvn.

9. Træn din krop. Det øger produktionen af endorfiner, der får dig til at føle dig bedre tilpas og mere afslappet.

10. Kig på himmelen. Er vejret godt, så læg dig på græsset og se op på den klare himmel, mens du lader positive tanker og billeder drive igennem dit hoved.

Kilde: Videnskab.dk

Tekst: Marianne Florman
Foto: Alamy
Publiceret: 02-09-2013

Relaterede artikler

Facebook-kommentarer

Medlemskommentarer

Skriv kommentar
Du skal være logget ind for at deltage

Er du ikke medlem endnu?

 

Så meld dig ind, og få mulighed for...

 

  • At kommentere artikler, deltage i vores debatforum og give de andre brugeres billeder 'thumbs up'
  • At lave din helt egen side med f.eks. en blog, dit eget fotoalbum og meget meget mere..

Vi glæder os til, at kunne byde dig velkommen her på Hjemmet.dk!

Årets julegave ♥

Glæd en du holder af med Hjemmet som julegave

Hjemmet som julegave er en gave der glæder hver eneste gang bladet havner i postkassen. Abonnementet stopper automatisk. Priser fra kun 149 kr. 

Klik her for at købe Hjemmet som julegave

Hjemmet i denne uge