Annonce

Ja tak, jeg vil gerne modtage Hjemmets e-mail nyhedsbrev med artikler, markedsføring mm. fra Hjemmet og Hjemmets partnere. Læs mere om nyhedsbrevet, partnerne og deres produkter her.

Bliv abonnent på Hjemmet

Køb denne skønne Boheme-plaid fra Arctic i 100% ren norsk uld. 

Køb allerede i dag »

Glæd en du holder af!

Giv et abonnement i julegave - Priser fra 149,- 

Klik her »

Annonce

Brevkassen: Skriv til Vibeke

Har du knas i parforholdet? Problemer med din eks, dine (sted)børn, kollegaer eller andre omkring dig? Står du i det hele taget et sted i dit liv, hvor du ikke helt ved, hvad vej du skal vælge? Så skriv til Vibeke og få et klogt og meget kontant bud på, hvordan du kommer videre.

 

Du kan skrive til Vibeke her: brevkassen@hjemmet.dk

Annonce
Annonce

10 gode vaner: Hold energien oppe hele dagen

Sundhedsnyheder
De fleste kender fornemmelsen af træthed og mangel på koncentration, når blodsukkeret daler. Her er 10 gode vaner, der kan hjælpe dig med at holde energien hele dagen.

 

  1. Indtag morgenmad med langsomme kulhydrater som f.eks. appelsinjuice, æbler og nødder.

  2. Undgå for store måltider. Et stort måltid kan sende dit blodsukker ud på en rutsjetur, fordi det får insulinproduktionen til at stige.

  3. Begræns din trang til alkohol. Alkohol får blodsukkeret til at styrtdykke, hvis du ikke spiser samtidigt. Effekten kan vare i op til 24 timer.

  4. Motioner regelmæssigt. Træning gør din krop bedre til automatisk at regulere dit blodsukker, så det holder sig så stabilt som muligt.

  5. Kvit smøgerne. Hvis du ryger, er det sværere for din krop at styre blodsukkeret.

  6. Styr dit indtag af sukker. Spis kun 30 gram om dagen og helst sammen med mad. Det formindsker sukkerets negative indflydelse på blodsukkeret.

  7. Snyd dig sød. Vælg sødemiddel i stedet for sukker. Det får ikke blodsukkeret til at stige.

  8. Spis kold mad. Spis af og til kold rissalat og kolde kartofler. Når stivelsen i den tilberedte mad afkøles, påvirkes blodsukkeret ikke så meget, som hvis maden er varm.

  9. Spis masser af proteiner. Mad med et højt proteinindhold ligger længere i mavesækken. Det betyder, at maden fordøjes og optages i et sundt og jævnt tempo.

  10. Spis mindst 5 små måltider om dagen. Det sikrer en konstant tilførsel af ny energi.
Annonce
Tekst: Marianne Florman
Foto: Alamy
Publiceret: 03-09-2013

Årets julegave ♥

Glæd en du holder af med Hjemmet som julegave

Hjemmet som julegave er en gave der glæder hver eneste gang bladet havner i postkassen. Abonnementet stopper automatisk. Priser fra kun 149 kr. 

Klik her for at købe Hjemmet som julegave

Hjemmet i denne uge

Dagens lækkeri