Annonce

Ja tak, jeg vil gerne modtage Hjemmets e-mail nyhedsbrev med artikler, markedsføring mm. fra Hjemmet og Hjemmets partnere. Læs mere om nyhedsbrevet, partnerne og deres produkter her.

Bliv abonnent på Hjemmet

Køb denne skønne Boheme-plaid fra Arctic i 100% ren norsk uld. 

Køb allerede i dag »

Glæd en du holder af!

Giv et abonnement i julegave - Priser fra 149,- 

Klik her »

Annonce

Brevkassen: Skriv til Vibeke

Har du knas i parforholdet? Problemer med din eks, dine (sted)børn, kollegaer eller andre omkring dig? Står du i det hele taget et sted i dit liv, hvor du ikke helt ved, hvad vej du skal vælge? Så skriv til Vibeke og få et klogt og meget kontant bud på, hvordan du kommer videre.

 

Du kan skrive til Vibeke her: brevkassen@hjemmet.dk

Annonce
Annonce

3 vigtige vintervitaminer

Sundhedsnyheder
Når vintermørket trænger sig på, er der særligt tre vitaminer som er ekstra vigtige for dit ve og vel. Vi fortæller hvorfor, og guider dig til, hvor du kan finde dem, så du kan fylde depoterne op nu.

Vitamin C

Antioxidanten bidrager til at styrke vores immunforsvar og beskytter mod bakterier og virus, samtidig med at kroppen får nemmere ved at optage jern. Faktisk, så mindsker C-vitamin også træthed, som mange oplever i vinterhalvåret.

 

Her finder du C-vitamin: Tomater, kiwi, kartofler, grøn salat, citrusfrugter, rød peberfrugt og blomkål.

 

Vitamin D

Dette vitamin er det vigtigste vitamin for os nordboere, som ikke får så meget sollys om vinteren. Det har betydning for en masse processer i kroppen, bl.a. holder det skelet og tænder stærke. Et studie har også vist, at D-vitamin er vigtig for at undgå vinterdepressioner. Folk med tilpas mængde D-vitamin i kroppen holder sig friskere i løbet af vinteren. Dette er fordi, at vitaminet ”instruerer” de hvide blodlegemer i at lave et protein som bekæmper infektioner.

Annonce

 

Her finder du D-vitamin: Solen, fed fisk, sødmælk, æg og margarine.

 

Vitamin A

Vitaminet hjælper kroppen med at modstå infektioner, og så er det godt for øjnene. Det modvirker også tør hud, som for mange kan være et problem, når luftfugtigheden bliver lav om vinteren.

 

Her finder du A-vitamin: Æg, fisk, mælk, lever, gulerødder og spinat.

Tekst: Søren Clemen Ellern Gøttsche
Foto: Alamy
Publiceret: 25-10-2013

Relaterede artikler

Facebook-kommentarer

Medlemskommentarer

Skriv kommentar
Du skal være logget ind for at deltage

Er du ikke medlem endnu?

 

Så meld dig ind, og få mulighed for...

 

  • At kommentere artikler, deltage i vores debatforum og give de andre brugeres billeder 'thumbs up'
  • At lave din helt egen side med f.eks. en blog, dit eget fotoalbum og meget meget mere..

Vi glæder os til, at kunne byde dig velkommen her på Hjemmet.dk!

Årets julegave ♥

Glæd en du holder af med Hjemmet som julegave

Hjemmet som julegave er en gave der glæder hver eneste gang bladet havner i postkassen. Abonnementet stopper automatisk. Priser fra kun 149 kr. 

Klik her for at købe Hjemmet som julegave

Hjemmet i denne uge