Annonce

Ja tak, jeg vil gerne modtage Hjemmets e-mail nyhedsbrev med artikler, markedsføring mm. fra Hjemmet og Hjemmets partnere. Læs mere om nyhedsbrevet, partnerne og deres produkter her.

Bliv abonnent på Hjemmet

Køb denne skønne Boheme-plaid fra Arctic i 100% ren norsk uld. 

Køb allerede i dag »

Glæd en du holder af!

Giv et abonnement i julegave - Priser fra 149,- 

Klik her »

Annonce

Brevkassen: Skriv til Vibeke

Har du knas i parforholdet? Problemer med din eks, dine (sted)børn, kollegaer eller andre omkring dig? Står du i det hele taget et sted i dit liv, hvor du ikke helt ved, hvad vej du skal vælge? Så skriv til Vibeke og få et klogt og meget kontant bud på, hvordan du kommer videre.

 

Du kan skrive til Vibeke her: brevkassen@hjemmet.dk

Annonce
Annonce
4 gode råd mod knyster

4 gode råd mod knyster

Sundhedsnyheder
Knyster på storetåen, hvor ­storetåens grundled drejer udad, ses hos 48 % voksne – flest kvinder. Det kan give smerter, ømhed og besvær med at gå.

Knyster opstår, hvis forfoden er nedfalden, eller man går med sko, der er for små, for smalle og for højhælede. I moderne lægevidenskab behandler vi med fysioterapi og fodterapi, mobiliserings-øvelser, bøjning og strækbehandling af forfoden. Vi behandler akutte smerter med isposer og smertestillende medicin samt operation, hvis der er vedvarende smerter. Vi kan også supplere med følgende naturlige metoder:

 

▶ HOLD LEDDET SMIDIGT Tag et varmt fodbad med velgørende badesalt. Smør derpå følgende olieblanding på storetæerne og deres grundled: 50 ml kristpalmeolie iblandet 20 dråber enebærolie og 10 dråber Wintergreen olie. Wintergreen æterisk olie indeholder samme betændelseshæmmende stof, som findes i Aspirin (acetylsalicylsyre). Tag derpå strømper/ sokker på.

Annonce

 

LÆS OGSÅ: Sommerklar: 10 tips til sunde fødder

 

▶ UNDGÅ HØJE HÆLE Undgå smalle, spidse og/eller højhælede sko i hverdagen. Gå med sko, hvor der er god plads, dvs. sko, der er tilstrækkeligt brede og med lav hæl.

 

▶ BRUG NATSKINNE En natskinne består af en mindre plastikbandage med elastik, der giver et let tryk om natten på storetåen, så den presses væk fra de andre tæer. Hvis storetåens grundled er smidigt, og man kan bevæge storetåen ind mod indersiden af foden, kan man som regel klare sig udelukkende med natskinne.

 

▶ INDLÆG I SKOEN Gå med forskellige typer af polstring, bandager og indlæg i skoene. Indlæg og natskinne fås via en speciallæge i ortopædkirurgien.

 

LÆS OGSÅ: Sådan klarer dine fødder de høje hæle

LÆS OGSÅ: Det sker der i kroppen, når du går i høje hæle

LÆS OGSÅ: "Den største overraskelse på førstedagen er, at det går så afsindigt langsomt"

Tekst: Charlotte Bech
Foto: All Press Over
Publiceret: 12-07-2016

Facebook-kommentarer

Medlemskommentarer

Skriv kommentar
Du skal være logget ind for at deltage

Er du ikke medlem endnu?

 

Så meld dig ind, og få mulighed for...

 

  • At kommentere artikler, deltage i vores debatforum og give de andre brugeres billeder 'thumbs up'
  • At lave din helt egen side med f.eks. en blog, dit eget fotoalbum og meget meget mere..

Vi glæder os til, at kunne byde dig velkommen her på Hjemmet.dk!

Årets julegave ♥

Glæd en du holder af med Hjemmet som julegave

Hjemmet som julegave er en gave der glæder hver eneste gang bladet havner i postkassen. Abonnementet stopper automatisk. Priser fra kun 149 kr. 

Klik her for at købe Hjemmet som julegave

Hjemmet i denne uge

Dagens lækkeri