Annonce

Ja tak, jeg vil gerne modtage Hjemmets e-mail nyhedsbrev med artikler, markedsføring mm. fra Hjemmet og Hjemmets partnere. Læs mere om nyhedsbrevet, partnerne og deres produkter her.

Bliv abonnent på Hjemmet

Køb denne skønne Boheme-plaid fra Arctic i 100% ren norsk uld. 

Køb allerede i dag »

Annonce

Brevkassen: Skriv til Vibeke

Har du knas i parforholdet? Problemer med din eks, dine (sted)børn, kollegaer eller andre omkring dig? Står du i det hele taget et sted i dit liv, hvor du ikke helt ved, hvad vej du skal vælge? Så skriv til Vibeke og få et klogt og meget kontant bud på, hvordan du kommer videre.

 

Du kan skrive til Vibeke her: brevkassen@hjemmet.dk

Annonce
Annonce
4 gode råd til vægttab

4 gode råd til vægttab

1
Sundhedsnyheder
Mange går rundt med et ønske om at tabe sig, men for lige så mange er det rigtig svært. Her får du en række gode råd til at komme ekstra kilo til livs.

Hvis man vil tabe sig, skal man forbruge mere energi, end man indtager via maden. Man kan dyrke motion, spise mindre, øge mængden af protein og skære ned på kulhydrater som hvidt brød samt usunde sager som slik og fastfood. Derudover kan du:

 

SVEDE HVER DAG Når vi sveder, er det tegn på, at vi har øget energiforbruget, og kroppen udskiller også nedbrydningsprodukter med sveden.

 

DYRKE YOGA Især stillingen 'skulderstanden' kan øge stofskiftet. Den øger blodgennemstrømningen og 'masserer' og stimulerer indirekte skjoldbruskkirtlen på halsen, som styrer stofskiftet.

 

LÆS OGSÅ: Sådan smider du nemt 3 kilo på en måned

 

SPISE CLA OG KROM CLA er en fedtsyre, der hjælper med at øge forbrændingen og omdanne fedt til muskler, når vi træner. Findes især i mælkeprodukter. Krom kan stabilisere blodsukkeret, så vi undgår sukkertrang. Findes bl.a. i fuldkorn, uforarbejdet rørsukker, kaffe og te.

Annonce

 

BRUGE KRYDDERIER Kanel i små mængder er med til at stabilisere blodsukkeret. Stærke krydderier som chili, ingefær, peberrod, paprika og peber er med til at øge stofskiftet.

 

FÅ FLERE KOSTFIBRE Mad med stort fiberindhold som byg, havre, frugt og grønt giver mæthed. Kostfibrene svulmer op i mavesækken, hvis du drikker nok vand til.

 

VÆRE GLAD Sørg for at tænke på andet end mad. Se en sjov film, gå i latterklub, vær sammen med gode venner.

 

LÆS OGSÅ: Sådan kommer du småspiseriet til livs

LÆS OGSÅ: Pas på det ’sunde’ slik

LÆS OGSÅ: Sådan kommer du i gang med fitness

Tekst: Charlotte Bech
Foto: All Over Press
Publiceret: 30-03-2016

Facebook-kommentarer

Medlemskommentarer

1
3 jul 2016 17:24

En rigtig god idé kunne også være at få en lavet en personlig kostplan - dette kan tit hjælpe til et meget mere varigt vægttab og såment også øge ens motivation når man har noget speciifikt at gå udfra. Jeg har selv haft en kostplan tilknyttet, da jeg havde et vægttab på 35 kg. i 2015. Det var alfa omega hjælp til mig. :-) 

Skriv kommentar
Du skal være logget ind for at deltage

Er du ikke medlem endnu?

 

Så meld dig ind, og få mulighed for...

 

  • At kommentere artikler, deltage i vores debatforum og give de andre brugeres billeder 'thumbs up'
  • At lave din helt egen side med f.eks. en blog, dit eget fotoalbum og meget meget mere..

Vi glæder os til, at kunne byde dig velkommen her på Hjemmet.dk!

Hjemmet i denne uge