Annonce

Ja tak, jeg vil gerne modtage Hjemmets e-mail nyhedsbrev med artikler, markedsføring mm. fra Hjemmet og Hjemmets partnere. Læs mere om nyhedsbrevet, partnerne og deres produkter her.

Bliv abonnent på Hjemmet

Køb denne skønne Boheme-plaid fra Arctic i 100% ren norsk uld. 

Køb allerede i dag »

Glæd en du holder af!

Giv et abonnement i julegave - Priser fra 149,- 

Klik her »

Annonce

Brevkassen: Skriv til Vibeke

Har du knas i parforholdet? Problemer med din eks, dine (sted)børn, kollegaer eller andre omkring dig? Står du i det hele taget et sted i dit liv, hvor du ikke helt ved, hvad vej du skal vælge? Så skriv til Vibeke og få et klogt og meget kontant bud på, hvordan du kommer videre.

 

Du kan skrive til Vibeke her: brevkassen@hjemmet.dk

Annonce
Annonce

5 enkle råd: Sådan bevarer du energien i den mørke tid

Sundhedsnyheder
Vi glæder os ikke til den mørke tids kulde og mørke, hvor energien daler og humøret måske ikke er helt som det plejer. Derfor har vi samlet en håndfuld gode råd til, hvordan du kommer igennem vinteren med energien og humøret i behold.

1. Drik vand
En af de mest almindelige årsager til træthed kan faktisk være væskemangel, da vand er med til at holde energiniveauet oppe. Sørg for at drikke ca. to liter vand om dagen, så du ikke tørlægger dig selv.

LÆS OGSÅ: Vinterdeprimeret? Her er løsningen... på ALTfordamerne.dk

 

2. Gå en tur
Der er flere fordele ved at gå en tur. Du får frisk luft, du får bevæget dig og så får du naturligt sollys, som er godt for produktionen af D-vitamin. Desuden er der noget meditativt over det at gå en tur, og du kommer til at slappe bedre af efterfølgende. Så spænd skoene og gå en halv times tid hver dag.

SE OGSÅ: 4 hurtige - sådan forebygger du vinterdepression

 

3. Tag et tilskud D-vitamin
Kroppen producerer selv D-vitamin, når vi er ude i solen. Men om vinteren er antallet af lyse timer knap, og derfor kan det være svært at holde et sundt niveau af D-vitamin i kroppen. Derfor er det en god idé at tage et dagligt tilskud D-vitamin, så du undgår D-vitaminmangel, der kan betyde et stort fald i energiniveauet.

Annonce

 

4. Bevæg dig
Når det kommer til motion og bevægelse, findes der en nem tommelfingerregel: du får energi af at bruge energi. Så selvom sofaen trækker i os alle sammen, har vi godt af at få brugt noget energi hver dag.

LÆS MERE: Sådan påvirker vinterens din vægt & sundhed

 

5. Gå i seng
Om vinteren har vi behov for mere søvn, da vores kroppe er indstillet efter sollyset. Kroppen regenerer bedst i timerne mellem klokken 22 og 02, så hvis du kan nå at komme i kassen inden klokken ti, er det at foretrække.

 

Få 7 tips til en bedre nattesøvn her

Tekst: Søren Clemen Ellern Gøttsche
Foto: Alamy
Publiceret: 17-11-2014

Relaterede artikler

Facebook-kommentarer

Medlemskommentarer

Skriv kommentar
Du skal være logget ind for at deltage

Er du ikke medlem endnu?

 

Så meld dig ind, og få mulighed for...

 

  • At kommentere artikler, deltage i vores debatforum og give de andre brugeres billeder 'thumbs up'
  • At lave din helt egen side med f.eks. en blog, dit eget fotoalbum og meget meget mere..

Vi glæder os til, at kunne byde dig velkommen her på Hjemmet.dk!

Årets julegave ♥

Glæd en du holder af med Hjemmet som julegave

Hjemmet som julegave er en gave der glæder hver eneste gang bladet havner i postkassen. Abonnementet stopper automatisk. Priser fra kun 149 kr. 

Klik her for at købe Hjemmet som julegave

Hjemmet i denne uge

Dagens lækkeri