Annonce

Ja tak, jeg vil gerne modtage Hjemmets e-mail nyhedsbrev med artikler, markedsføring mm. fra Hjemmet og Hjemmets partnere. Læs mere om nyhedsbrevet, partnerne og deres produkter her.

Bliv abonnent på Hjemmet

Køb denne skønne Boheme-plaid fra Arctic i 100% ren norsk uld. 

Køb allerede i dag »

Glæd en du holder af!

Giv et abonnement i julegave - Priser fra 149,- 

Klik her »

Annonce

Brevkassen: Skriv til Vibeke

Har du knas i parforholdet? Problemer med din eks, dine (sted)børn, kollegaer eller andre omkring dig? Står du i det hele taget et sted i dit liv, hvor du ikke helt ved, hvad vej du skal vælge? Så skriv til Vibeke og få et klogt og meget kontant bud på, hvordan du kommer videre.

 

Du kan skrive til Vibeke her: brevkassen@hjemmet.dk

Annonce
Annonce
5 naturlige tips der sænker kolesteroltallet

5 naturlige tips der sænker kolesteroltallet

Sundhedsnyheder
Mere end to ud af tre danskere har et højt indhold af kolesterol i blodet. Mindre animalsk fedt, mindre alkohol og mere motion kan hjælpe til at sænke det, og man kan få medicin. Men du kan også supplere med naturlige metoder:

FÅ FLERE FIBRE Spis frugt, grønt og fiberrige fødevarer som byg, havre og røde ris. Forskning har vist, at fibre kan være med til at sænke kolesteroltallet. Er der mange fibre i føden i tarmene, optager man mindre fedt fra maden.

 

LÆS OGSÅ: Undgå forkølelse: 7 gode råd

 

SPIS RØDE RIS Røde ris er særligt effektive til at sænke kolesteroltallet. Det er et aktivt stof fra røde ris, som man fremstiller syntetisk og bruger i kolesterolsænkende medicin! Røde ris starter som hvide ris, hvorpå der gror en gærsvamp, som udskiller et stof, der gør risene røde. Svampen er væk, når du køber risene, men efterlader stoffer, der kan være med til at sænke kolesterolindholdet i blodet. Du kan koge dem og spise dem varme eller kolde, men du kan også få dem i tabletform, hvilket er praktisk, når du er på farten.

Annonce

 

FRISK HVIDLØG Friskpresset hvidløg har også gavnlig virkning på kolesteroltallet, viser forskningen.

 

DAGLIG MEDITATION Transcendental meditation i tyve minutter to gange dagligt har vist sig i videnskabelige studier at sænke kolesteroltallet markant over et halvt til et helt år – uden man ændrer på kost eller livsstil.

 

DROP KØDET Prøv i en periode, indtil kolesteroltallet er faldet, at undgå eller reducere indtagelse af kød, fjerkræ og fisk. Få protein fra linser, bønner og ærter. Forskning viser markant nedsat kolesterol, hvis man spiser overvejende vegetarisk kost.

 

LÆS OGSÅ: Ny forskning: Moderat motion er bedst
LÆS OGSÅ: Ondt i kroppen: Syng dig fra smerter
LÆS OGSÅ: 3 alternative råd mod astma

Tekst: Charlotte Bech
Foto: All Over Press
Publiceret: 16-03-2016

Facebook-kommentarer

Medlemskommentarer

Skriv kommentar
Du skal være logget ind for at deltage

Er du ikke medlem endnu?

 

Så meld dig ind, og få mulighed for...

 

  • At kommentere artikler, deltage i vores debatforum og give de andre brugeres billeder 'thumbs up'
  • At lave din helt egen side med f.eks. en blog, dit eget fotoalbum og meget meget mere..

Vi glæder os til, at kunne byde dig velkommen her på Hjemmet.dk!

Årets julegave ♥

Glæd en du holder af med Hjemmet som julegave

Hjemmet som julegave er en gave der glæder hver eneste gang bladet havner i postkassen. Abonnementet stopper automatisk. Priser fra kun 149 kr. 

Klik her for at købe Hjemmet som julegave

Hjemmet i denne uge