Annonce

Ja tak, jeg vil gerne modtage Hjemmets e-mail nyhedsbrev med artikler, markedsføring mm. fra Hjemmet og Hjemmets partnere. Læs mere om nyhedsbrevet, partnerne og deres produkter her.

Bliv abonnent på Hjemmet

Køb denne skønne Boheme-plaid fra Arctic i 100% ren norsk uld. 

Køb allerede i dag »

Glæd en du holder af!

Giv et abonnement i julegave - Priser fra 149,- 

Klik her »

Annonce

Brevkassen: Skriv til Vibeke

Har du knas i parforholdet? Problemer med din eks, dine (sted)børn, kollegaer eller andre omkring dig? Står du i det hele taget et sted i dit liv, hvor du ikke helt ved, hvad vej du skal vælge? Så skriv til Vibeke og få et klogt og meget kontant bud på, hvordan du kommer videre.

 

Du kan skrive til Vibeke her: brevkassen@hjemmet.dk

Annonce
Annonce

7 gode råd til en (endnu) bedre madpakke

Sundhedsnyheder
En sund og nærende madpakke er vigtig, da den dækker ca. en tredjedel af vores daglige kostbehov, mens vi er på arbejde eller i skole.

1. Vælg groft brød

Brug groft brød i madpakken, da det er sundere og mætter mere. Skær gerne tykke skiver eller lav en klap-sammen, og sørg for at der er mindst 6 gram kostfibre pr. 100 gram i brødet.

  

2. Varier indholdet

En god, sund madpakke bør indeholde grønt, brød, pålæg, fisk og frugt. Sørg derfor altid for at have forskelligt pålæg i køleskabet, så det bliver nemmere at kombinere de forskellige ingredienser.  

  

3. Brug fantasien

Sammensæt madpakken med forskellige former og farver – det vækker alt sammen appetitten Og glem ikke at gøre dig umage med indpakningen, der også betyder en hel del for helhedsindtrykket, samtidig med at den passer på maden.

Prøv f.eks. disse 6 nemme og lækre madpakker

Annonce

 

4. Smør maden så tæt på servering som muligt

Frisksmurte madder er altid at foretrække. Så hvis det er muligt, så smør madpakken samme dag, som den skal spises.

 

5. Brug indkøbsliste

De fleste kan ikke rumme alle ingredienserne til en madpakke, når der også skal handles ind til aftensmad. Brug derfor indkøbslisten til madpakken også, og vær præcis med, hvad det er, du vil købe. Vi spiser nemlig, hvad vi køber.

Prøv f.eks. disse 5 friske indslag til madpakken

 

6. Husk det grønne

Der er mange måder at få det grønne med i madpakken på. Brug f.eks. moden avocado som smørelse eller pynt madderne med salatblade og agurkeskiver. Skær også agurk og gulerod i mundrette bidder, og vedlæg dem som snacks.

 

7. Gem resterne

Det kan være en god idé at gemme resterne fra aftensmaden, hvis de kan bruges i en madpakke dagen efter. Eller hvis du laver frikadeller, så lav lidt ekstra, så der er til madpakken dagen efter.

Tekst: Søren Clemen Ellern Gøttsche
Foto: Alamy
Publiceret: 13-08-2013

Relaterede artikler

Facebook-kommentarer

Medlemskommentarer

Skriv kommentar
Du skal være logget ind for at deltage

Er du ikke medlem endnu?

 

Så meld dig ind, og få mulighed for...

 

  • At kommentere artikler, deltage i vores debatforum og give de andre brugeres billeder 'thumbs up'
  • At lave din helt egen side med f.eks. en blog, dit eget fotoalbum og meget meget mere..

Vi glæder os til, at kunne byde dig velkommen her på Hjemmet.dk!

Årets julegave ♥

Glæd en du holder af med Hjemmet som julegave

Hjemmet som julegave er en gave der glæder hver eneste gang bladet havner i postkassen. Abonnementet stopper automatisk. Priser fra kun 149 kr. 

Klik her for at købe Hjemmet som julegave

Hjemmet i denne uge

Dagens lækkeri