Annonce

Ja tak, jeg vil gerne modtage Hjemmets e-mail nyhedsbrev med artikler, markedsføring mm. fra Hjemmet og Hjemmets partnere. Læs mere om nyhedsbrevet, partnerne og deres produkter her.

Bliv abonnent på Hjemmet

Køb denne skønne Boheme-plaid fra Arctic i 100% ren norsk uld. 

Køb allerede i dag »

Glæd en du holder af!

Giv et abonnement i julegave - Priser fra 149,- 

Klik her »

Annonce

Brevkassen: Skriv til Vibeke

Har du knas i parforholdet? Problemer med din eks, dine (sted)børn, kollegaer eller andre omkring dig? Står du i det hele taget et sted i dit liv, hvor du ikke helt ved, hvad vej du skal vælge? Så skriv til Vibeke og få et klogt og meget kontant bud på, hvordan du kommer videre.

 

Du kan skrive til Vibeke her: brevkassen@hjemmet.dk

Annonce
Annonce
7 nemme tips mod ondt i ryggen

7 nemme tips mod ondt i ryggen

Sundhedsnyheder
Årligt rammes cirka 1 % danskere af en diskusprolaps. Hvis ikke aflastning, fysioterapi eller smertestillende hjælper, kan det blive nødvendigt med operation. Men der er også naturlige metoder, man kan supplere behandlingen med.

VARMT VAND Gå i varmtvandsbassin, som findes i de fleste svømmehaller, gerne dagligt i 20-30 minutter, hvor du laver langsomme bevægelser i det varme vand.

 

STRÆK UD Stræk dig grundigt igennem i sengen om morgenen, i pauserne på arbejdet for åbent vindue, og hver gang du har kørt i bil. Bilsæder tvinger ryggen i en dårlig foroverbøjet krumning, som det er vigtigt at rette ud igen.

 

LÆS OGSÅ: 5 naturlige tips der sænker kolesteroltallet

 

SID ORDENTLIGT Sid på skråpuder, især i bilen. Du kan også sidde på en stor pilatesbold foran fjernsynet eller ved skrivebordet. Den giver god bevægelighed i lænd og hofter.

 

RUL AFSTED Brug sko med rullesåler, så du går fremad i en glidende bevægelse, hvor hoften og lænden løsnes op for hvert skridt. Start med ti minutter om dagen og øg gradvist tiden, så du kommer op på en-to timer dagligt.

Annonce

 

HULAHOP! Brug en hulahopring med indbyggede vægte 10-15 minutter dagligt. Det giver smidig bevægelse i hofter og lænd samt en bedre balance.

 

GODE URTER Nogle krydderier og urter har antiinflammatorisk virkning, og smerterne omkring en diskusprolaps stammer delvist fra inflammation, så de kan bedres ved at dæmpe inflammationen. Spis fx ingefær, gurkemeje, magnesium, glucosamin, MSM, hørfrøolie og gingko biloba ekstrakt.

 

TIP! Det er også godt at undgå overvægt, bruge korrekte løftestillinger, motionere regelmæssigt, træne ryg- og mavemuskler samt veksle hyppigt mellem at sidde, stå eller gå.

 

LÆS OGSÅ: Undgå forkølelse: 7 gode råd

LÆS OGSÅ: Ny forskning: Moderat motion er bedst

LÆS OGSÅ: Ondt i kroppen: Syng dig fra smerter

Tekst: Charlotte Bech
Foto: All Over Press
Publiceret: 22-03-2016

Facebook-kommentarer

Medlemskommentarer

Skriv kommentar
Du skal være logget ind for at deltage

Er du ikke medlem endnu?

 

Så meld dig ind, og få mulighed for...

 

  • At kommentere artikler, deltage i vores debatforum og give de andre brugeres billeder 'thumbs up'
  • At lave din helt egen side med f.eks. en blog, dit eget fotoalbum og meget meget mere..

Vi glæder os til, at kunne byde dig velkommen her på Hjemmet.dk!

Årets julegave ♥

Glæd en du holder af med Hjemmet som julegave

Hjemmet som julegave er en gave der glæder hver eneste gang bladet havner i postkassen. Abonnementet stopper automatisk. Priser fra kun 149 kr. 

Klik her for at købe Hjemmet som julegave

Hjemmet i denne uge