Annonce

Ja tak, jeg vil gerne modtage Hjemmets e-mail nyhedsbrev med artikler, markedsføring mm. fra Hjemmet og Hjemmets partnere. Læs mere om nyhedsbrevet, partnerne og deres produkter her.

Bliv abonnent på Hjemmet

Køb denne skønne Boheme-plaid fra Arctic i 100% ren norsk uld. 

Køb allerede i dag »

Glæd en du holder af!

Giv et abonnement i julegave - Priser fra 149,- 

Klik her »

Annonce

Brevkassen: Skriv til Vibeke

Har du knas i parforholdet? Problemer med din eks, dine (sted)børn, kollegaer eller andre omkring dig? Står du i det hele taget et sted i dit liv, hvor du ikke helt ved, hvad vej du skal vælge? Så skriv til Vibeke og få et klogt og meget kontant bud på, hvordan du kommer videre.

 

Du kan skrive til Vibeke her: brevkassen@hjemmet.dk

Annonce
Annonce

Sådan kommer du i gang med fitness

Sundhedsnyheder
Vil du gerne starte i fitness, men er bange for at miste motivationen? Bare rolig - vi guider dig til, hvordan du får en god start på et fitnessmedlemskab, så du ikke stopper igen efter en måned.

1. Find en træningsmakker

Når I træner to og to sammen, kan I støtte hinanden til at nå hver jeres mål. I er samtidig mere forpligtet til at møde op til jeres træningsaftaler, når I har en træningsmakker, der står og venter.

 

2. Få en prøvetime

Med en prøvetime kan du blive klogere på, hvilke træningsformer, som er noget for dig. Er du mest til holdtræning eller foretrækker du at træne alene? Find svaret med en prøvetime.

 

3. Få en god introduktion/instruktion første gang

Mange fitnesscentre tilbyder en gratis introduktionstime, hvor du kan blive instrueret i at bruge maskinerne korrekt. Dette er især en god ide, hvis du vil undgå skader og få det optimale ud af din træning.

 

4. Prøv noget forskelligt

Annonce

De fleste fitnesscentre tilbyder, udover styrke- og motionstræning ved maskiner, også holdtræning med instruktør, spinning og zumba. Så nøjes ikke kun med at prøve et tilbud fra fitnesscentret, men fordel din træningstid ud på flere forskellige aktiviteter. På den måde kan du bevare motivationen i længere tid.

 

5. Beløn dig selv

Det skal helst være en behagelig oplevelse at gå i fitnesscenter, så derfor er det en god ide at belønne dig selv efter træning. Det kan f.eks. være med et ekstra langt bad eller en tur i saunaen. Nogle fitnesscentre har også en cafe, hvor du kan nyde en kop kaffe efter træning.

Tekst: Søren Clemen Ellern Gøttsche
Foto: Alamy
Publiceret: 30-01-2014

Relaterede artikler

Facebook-kommentarer

Medlemskommentarer

Skriv kommentar
Du skal være logget ind for at deltage

Er du ikke medlem endnu?

 

Så meld dig ind, og få mulighed for...

 

  • At kommentere artikler, deltage i vores debatforum og give de andre brugeres billeder 'thumbs up'
  • At lave din helt egen side med f.eks. en blog, dit eget fotoalbum og meget meget mere..

Vi glæder os til, at kunne byde dig velkommen her på Hjemmet.dk!

Årets julegave ♥

Glæd en du holder af med Hjemmet som julegave

Hjemmet som julegave er en gave der glæder hver eneste gang bladet havner i postkassen. Abonnementet stopper automatisk. Priser fra kun 149 kr. 

Klik her for at købe Hjemmet som julegave

Hjemmet i denne uge

Dagens lækkeri