Annonce

Ja tak, jeg vil gerne modtage Hjemmets e-mail nyhedsbrev med artikler, markedsføring mm. fra Hjemmet og Hjemmets partnere. Læs mere om nyhedsbrevet, partnerne og deres produkter her.

Bliv abonnent på Hjemmet

Køb denne skønne Boheme-plaid fra Arctic i 100% ren norsk uld.

Køb allerede i dag »

Glæd en du holder af!

Giv et abonnement i julegave - Priser fra 149,-

Klik her »

Brevkassen: Skriv til Vibeke

Har du knas i parforholdet? Problemer med din eks, dine (sted)børn, kollegaer eller andre omkring dig? Står du i det hele taget et sted i dit liv, hvor du ikke helt ved, hvad vej du skal vælge? Så skriv til Vibeke og få et klogt og meget kontant bud på, hvordan du kommer videre.

Du kan skrive til Vibeke her: brevkassen@hjemmet.dk

Annonce
– Flyvesandet ligger underskønt i plantagen ved vandet, og vejen herop fra vores hus i Otterup er smuk og uden trafik. For hver kilometer slapper vi mere og mere af, fortæller Hanne og Karsten.

Hanne og Karsten fandt kærligheden på campingpladsen

Nyt fra Hjemmet
Da Hanne og Karsten kyssede første gang på Flyvesandet Camping på Nordfyn sankthansaften 2007, anede de ikke, at flere hundrede mennesker præcis fem år efter ville nynne brudevalsen ved bålet på selvsamme campingplads. Havde de vidst det, havde de øvet sig i at danse valsen.

Hun hedder ikke Kirsten, men vi kan kalde hende Lotte Giftekniv. Lotte er en af Hanne og Karsten Kingo Andersens fælles bekendte på Flyvesandet Camping i Otterup på Nordfyn, og det var hende, der sankthansdag 23. juni 2007 bragte dem sammen.

– Karsten og jeg ferierede i hver vores campingvogn på campingpladsen, og den dag drak Karsten, Lotte og jeg kaffe sammen, og Lotte lavede grin med os. Hun sagde, at hun hurtigt kunne sprede det rygte, at Karsten og jeg havde kysset. – Det var ren og skær sjov, og sådan tog vi det også, smiler 55-årige Hanne.

52-årige Karsten smiler også og fortsætter beretningen om, hvordan rygtet om et kys blev til et vaskeægte kærlighedseventyr.

– Da vi kom ned til bålet på stranden ved campingpladsen samme aften, kiggede folk på os, som troede de, at vi havde en affære. Det havde vi ikke, og da vi sad med Lotte og et par andre venner ved Hannes campingvogn sidst på aftenen, grinede vi godt.

Annonce

Hanne og Karsten kører deres campingvogn til Flyvesandet, når campingpladsen åbner hvert år i marts, og de kører først hjem igen, når sæsonen stopper i september. Deres to katte, Rumle og Smarties, kommer naturligvis med.

– Så kiggede Hanne på mig, og hvem der sagde hvad, er vi ikke enige om. „Men når nu rygtet allerede var spredt, kunne vi lige så godt give hinanden et kys", sagde vi til hinanden. Karstens læber pressede sig mod Hannes, og da deres læber slap hinanden, var begges liv ved at forandre sig.

– Det føltes rigtigt. Indtil da havde jeg opfattet Karsten som en god ven på campingpladsen. I samme sekund han kyssede mig, syntes jeg, at universet drejede om Karsten. Jeg var forelsket, konstaterer Hanne. Karsten havde det på samme måde. – Hanne og jeg havde talt en del sammen, men jeg havde ikke tænkt på, at det skulle blive til mere end det. Fra vores første kys tænkte jeg på Hanne i tide og utide.

Begge var de tidligere kommet på Flyvesandet Camping med deres respektive ægtefæller, og begge var de nu fraskilte.

Bryllup

Hanne og Karsten er campister af hjertet, og da de først havde kysset, blev to campingvogne hurtigt til en. Fem år efter skulle de giftes, og de var ikke i tvivl om, hvor brylluppet skulle stå. – Vi havde mødt hinanden på campingpladsen, og vi elsker det enkle og uhøjtidelige campingliv. Vi elsker også Flyvesandet Camping, som ligger naturskønt i plantagen ved vandet. Det er her, vi tilbringer alle weekender forår og efterår og hele sommeren. Selvfølgelig skulle vi giftes på campingpladsen! Hanne og Karsten blev gift sankthansaften sidste år. På femårsdagen for deres første kys.

Deres store børn, som de har to af hver, familie og venner og stort set alle campister på stedet samlede sig ved Dannebrog på pladsen, hvor borgmesteren for Nordfyn Kommune, Morten Andersen, foretog den officielle handling. – Selvom det var et enkelt og uhøjtideligt bryllup, præcis som campinglivet er, rev det i følelserne, medgiver Hanne.

Børnene havde aftenen forinden sat en æresport op ved Hanne og Karstens campingvogn.

– Vores forelskelse har ikke været stormombrust, men stille og stærk. Vi har fra første dag følt os stærkt knyttet til hinanden, og det er, som har vi begge i hjertet kunnet mærke, at vi hører sammen. Så var der reception i festteltet på pladsen, og da den var slut, skiftede Hanne og Karsten til mere bekvemt tøj.

Brudevals

– Vi troede ikke, at vi skulle have mere opmærksomhed den dag, men det fik vi, smiler Karsten.

– Da vi kom ned til bålet ved stranden om aftenen, var der en, der begyndte at nynne brudevalsen, og pludselig stemte flere hundrede sankthansgæster i. Så var der ikke andet at gøre end at danse brudevals i det høje græs. Havde dagen ikke allerede været perfekt, var den det nu, er Hanne og Karsten enige om og ler.

En uhøjtidelig brudevals er ikke det værste, mente Hanne og Karsten.

– Havde vi vidst, vi skulle danse vals for flere hundrede mennesker, havde vi måske nok taget pænere tøj på og øvet os på forhånd. – På den anden side var det præcis, som det skulle være på en campingplads; impulsivt, uhøjtideligt og i vores elskede campinghabitter.

Campingferie

Campingpas

Alle godkendte campingpladser i Danmark skal overholde Campingrådets regler, og gæster skal fremvise et campingpas som registrering. Det gælder også, hvis man lejer en hytte, en campingvogn eller et telt på campingpladsen.

Man kan købe et campingpas på de enkelte campingpladser og på turistbureauer, hvor man også kan forny det. Det kan også købes på danskecampingpladser.dk

Campingpasset kan bruges i alle europæiske lande. Det koster 110 kroner i 2013.

Prøv først

Er man nybegynder, kan det anbefales først at prøve at campere i Danmark. Lån eventuelt et telt eller en campingvogn af venner eller familie og prøv ferieformen. Skal man udenlands første gang, kan det foreslås at begynde med en kortere tur til et naboland, hvor hjemrejsen ikke er så lang.

Kør med campingvogn

Der kan være meget i en campingvogn. Vær sikker på, at totalvægten ikke overskrides. Sørg for, at der ikke er løse genstande eller ting, der kan forskyde sig, når man kører. Fastspænd vanddunken, og luk og lås alle vinduer og tagluger. Sluk lamper, og hejs hængelampen op, så den ikke svinger under kørslen. Luk ventilen på gasflasken i vognens køkken.

Nyttige link

Facebook-kommentarer

Medlemskommentarer

Skriv kommentar
Du skal være logget ind for at deltage

Er du ikke medlem endnu?

Så meld dig ind, og få mulighed for...

• At kommentere artikler, deltage i vores debatforum og give de andre brugeres billeder 'thumbs up'
  • At lave din helt egen side med f.eks. en blog, dit eget fotoalbum og meget meget mere..

Vi glæder os til, at kunne byde dig velkommen her på Hjemmet.dk!

Årets julegave ♥

Glæd en du holder af med Hjemmet som julegave

Hjemmet som julegave er en gave der glæder hver eneste gang bladet havner i postkassen. Abonnementet stopper automatisk. Priser fra kun 149 kr.

Klik her for at købe Hjemmet som julegave